יוגה פורטל
שלחו להדפסה 
בחזרה לדף הבית
של פורטל היוגה.
אימון היוגה  /   אימון
מדיטציה למתחילים  |  צוות פורטל היוגה
מדיטציה הינה חלק באימון היוגה שלעיתים קרובות מוותרים עליו. במאמר הזה תקראו על איך להתחיל לתרגל מדיטציה? איך להתמודד עם חוסר נוחות בישיבה? ומה לעשות עם המחשבות.

כשמתחילים לתרגל יוגה מגיעות בד"כ טעונות מהפאן הפיזי והמנטלי.

ישנו קושי פיזי לשבת במדיטציה - הגב יכול לכאוב, הברכיים, השכמות ועוד. לעיתים הכאב נובע לא מיציבה לא נכונה אלא הוא שיקוף של קושי מנטלי שחווים במדיטציה.

אך לעיתים קורבות הכאבים הפיזים הינם מיציבה לא נכונה, ולשם כך כדאי להיוועץ במורה מנוסה ולמצוא את הדרך הנכונה לשבת,

אפשר להגביה את האגן עם כרית, בלוק ואפילו לשבת על כסא.

כדאי למצוא מקום בו הכתפיים נמצאות מעל האגן, והאזניים מעל הכתפיים - כך שחוליות עמוד השדרה ממוקמות אחת מעל גבי השניה ואין חוליה אחת שהגוף נשען עליה.

כך שהמשקל שיורד דרך שתי עצמות הישיבה עולה חזרה וגורם לגוף להיות תמיר. 

הזקיפות קומה לא נובעת מעשיה אלא מהרפיה ומיקום נכון של הגוף.

 

הקושי המנטלי - הינו משימה יותר קשה להתמודדות וזה לוקח זמן,

צריך לזכור שהמטרה שלנו איננה להפסיק לחשוב, תמיד יהיו מחשבות הן חלק מהמדיטציה,

אבל יש גם מרווחים בין המחשבות שעם הזמן מתרחבים ויש פחות ופחות מחשבות ויותר ויותר שקט ( או מרווח בין מחשבות )