יוגה פורטל
שלחו להדפסה 
בחזרה לדף הבית
של פורטל היוגה.
אימון היוגה  /   אימון
Ashvini-mudra - אשויני מודרה  |  אלכס ניימרק
אנשים רבים סובלים משרירים חלשים מידי באזור פי הטבעת. וזה יכול לגרום לבעיות נפוצות כגון: עצירות וטחורים. אשוויני-מודרה מעודדת פריסטלטיקה (תנועת המעיים) וכך משפרת בריאות וגורמת להרגשה כללית טובה .
אשוויני היא מודרה מיוחדת מאוד: מסירה בעיות הקשורות לאנוס (פי הטבעת),
נותנת כוחות וחיוניות, ושומרת בפני הזדקנות מוקדמת."
(גחרנדה-סאמחיטה 3.83)

מודרה- (סנסקריט) מחווה, חותמת. או כמביא שמחה.
אשוויני- (סנסקריט) סוס/סוסה.
אשויני מודרה-תנוחת הסוסה.

אפשר לבצע אשוויני-מודרה בכול אסאנה מדיטטיבית. פשוט חשוב להישאר במצב של השקטת תנודות התודעה באסאנה. מודרה זו היא "אחות" של מולה-בנדה וואדג"רולי-מודרה.
במודרה זו אנו מכווצים שרירים באזור פי הטבעת ואנוס עצמו. כאשר אנו מתאפקים ללכת לשירותים ולעשות "כבדה" למעשה אנחנו עושים אשוויני-מודרה מבלי לדעת על כך.

טכניקה של אשוויני-מודרה:
מתחילים ללמוד טכניקה זו מתרגיל פשוט מאוד-העברת תשומת הלב אל קרקעית האגן. אפשר לעשות את זה בכול תנוחה נוחה. להרפות את הגוף, נשימה רגועה. להעביר תשומת הלב למפשעה וללא שום התאמצות, בהדרגתיות ורכות, לכווץ את כול השרירים שנמצאים באזור. כאשר המאמץ הוא בינוני-חלש. להרפות אותם.
ועוד פעם לכווץ, מבלי לנסות לחדד תחושות או מיקום, פשות לכווץ את האזור כולו, תוך כדי מודעות לתהליך עצמו.
ועוד פעם להרפות את השרירים. שאר הגוף נמצא בהרפיה טוטאלית כול הזמן. בטן, עינייים-לגמרי רפויים. אין שום הד בשאר חלקי הגוף בעיקבות מה שקורה בקרקעית האגן. רק קרקעית האגן עובדת. בקצב איטי וברוגע ,צריך להגיע לביצוע של אשוויני-מודרה כ25 פעם ביום. ניתן להתחיל מ 3-5    פעמים ביום.

חשוב לשמור על הרפיה טוטאלית בזמן הביצוע!

מפסיקים ביצוע של אשוויני-מודרה כאשר מופיע כל סימן זעיר: של אי שליטה או עייפות לא ברורה של השרירים באזור זה.

ביצוע של אשוויני-מודרה עדיף לעשות בנפרד מהתרגול שלכם.

אסור שיופיעו סימנים הבאים בזמן אשוויני-מודרה:
-התחממות באזור של קרקעית האגן.
-הפרעות בנשימה, הרפייה כללית.
-"הד" בגוף למה שקורה בקרקעית האגן.
-התעוררות מינית.
-כיווצים של הסרעפת.
-תחושת עומס בעינים עצומות.

עם הזמן, השליטה בקרקעית האגן תשתפר (בערך חודשיים שלושה של תרגול סדיר). ותופיעה יכולת של שליטה בספינקטרים של האנוס ושלפוחית השתן (
ואדגרולי) בנפרד. אולם לא צריך "לשחק" עם זה. חשוב לשמור על מצב של תודעה רגועה בזמן התרגול.

ברגע שביצוע הכיווצים, הופך להיות חופשי ונוח, ניתן להוסיף נשימה חופשית. בנשיפה מכווצים את קרקעית האגן ובשאיפה מרפים. לחלק מהאנשים כיווץ קרקעית האגן מתרחש יותר בקלות בזמן השאיפה. אפשר לדעת זאת ,רק דרך ניסיון אישי. רק כאשר התהליך הזה יהפוך להיות אוטומטי, וילווה בהרפיה, ניתן לגשת לכיווצים ממוקדים של פי הטבעת.

התועלת:
אנשים רבים סובלים משרירים חלשים מידי באזור פי הטבעת. וזה יכול לגרום לבעיות נפוצות כגון: עצירות וטחורים. אשוויני-מודרה מעודדת פריסטלטיקה (תנועת המעיים) וכך משפרת בריאות וגורמת להרגשה כללית טובה .טחורים מאופיינים על ידי "בצקת" של דם באזור פי הטבעת. אשוויני "סוחטת" את הדם מהאזור. לאנשים הסובלים מטחורים מומלץ לעשות מודרה זו, אולם רק להיזהר ולקחת בחשבון אפשרות להופעת של תסחיף דם בכלי דם גדולים, מהטחורים עצמם.
בנוסף אשוויני מועילה לאנשים הסובלים מצניחת החלחולת או פי הטבעת.

התווית נגד:
-המחזור
-הריון
-דימום
-בעיות גיניקולוגיות ללא הבחנה רפואית ברורה
-גידולים

התויות נגד יחסיות:

-אשוויני-מודרה שימושית בהפרעות תפקודיות. ולא בזיהומים.
-בהפרעות דלקתיות ניתן להשתמש בטכניקה רק בזמן הפוגה יציבה.

אלכס ניימרק מורה ליוגה.
http://www.realyoga.co.il